Inför ditt verkstadsbesök

 

Tidsbokning

•När du kontaktar oss för att boka en tid för verkstadsbesök behöver vi veta bilens registreringsnummer samt aktuell mätarställning.

•Vid servicebokning har vi ofta frågor om bilens senaste service. Ha därför din ”Garanti- och servicebok” till hands när du kontaktar oss.

•När alla servicerådgivare är upptagna med kunder kan det vara svårt att nå oss via telefon. Om du istället kontaktar oss via e-post på info@roybil.se och anger vilken av våra orter du vill komma i kontakt med återkommer vi till dig så snart vi kan.

Inlämning

•Innan du lämnar in din bil är det ett par saker vi vill be dig om. Lägg fram servicehäfte, nycklar till låsbara hjulbultar och avtagbara drag, samt se till att ev. radiokod finns lätt tillgänglig.

•Vissa arbeten kräver att vi gör bilen strömlös. Detta leder till att minnesfunktioner som kräver ständig strömförsörjning, (t.ex. minnesfunktionen för el-manövrerade stolar), kommer att tappa sina inställningar.

•Vi ber dig som har rabattavtal, serviceavtal eller kör leasingbil att informera oss om detta vid inlämnandet så att reparationen blir rätt fakturerad.

Felsökningsavgift

För att kunna ställa en säker diagnos när din bil inte fungerar tar vi ut en felsökningsavgift.

Kostnaden blir sedan  beroende av hur lång tid som behövs för att finna felet. Detta sker i kontakt med dig som kund.

Om din bil krånglar och du begär att få en specifik åtgärd utförd kan vi givetvis göra detta, men vi kan inte garantera att det löser ditt problem, och du kommer att bli debiterad även om felet kvarstår.

Under verkstadsbesöket

Vi kan behöva nå dig under dagen för kompletterande uppgifter angående din bil eller för att diskutera någon åtgärd. Det är därför viktigt att du finns anträffbar på det telefonnummer du meddelat oss.

Avhämtning

När du skall hämta din bil går du till vår kundtjänst mottagare där vi går igenom utfört arbete och förklarar din faktura.